Van carnaval tot dorstige palmbomen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kelly Bronsveld - WaarBenJij.nu Van carnaval tot dorstige palmbomen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kelly Bronsveld - WaarBenJij.nu

Van carnaval tot dorstige palmbomen

Door: kellybronsopcuracao

Blijf op de hoogte en volg Kelly

22 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi dushi's! Tijd voor een flinke update vanuit het veel te warme Willemstad!

Hoe gaat het met hier? Het wordt hier steeds warmer, wat natuurlijk geen ramp is, maar mijn bezemkastige kamer wordt er niet vrolijk van.

Goed, inmiddels zit ik hier alweer bijna 3 weken.. Wauwieee de tijd gaat hier nog sneller dan in Nederland! Niet te geloven.
Ik begin even bij de Valentijnsbingo, die vorige week plaatsvond in Miles, het café naast ons wat inmiddels ons stamkroegie is geworden. Dus, een valentijnsbingo ja. We hebben maar meegedaan, ja we moesten toch wat! Ik ging voor de troostprijs, wat een fles Moët bleek te zijn. Ondanks ik die niet gewonnen had, had ik wel een drankje en een ontbijtkoek gewonnen, haha! Ik ben erg gelukkig naar huis gegaan.

Verder moet er natuurlijk ook nog stage gelopen worden. Ja, jullie geloven het misschien niet door de foto's enzo, maar echt, dat gaat gewoon door hier! Ik zit inmiddels op een andere groep waar ik wel mijn ding kan doen waar ik voor gekomen ben, dus hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar beter!
Vrijdag was er op stage een 'jump-up', in verband met de carnaval. Hierbij kwamen alle kinderen verkleed naar de opvang en zouden we de straat opgaan en zouden ze gaan dansen onder begeleiding van een grote bus met boxen waar heerlijke antiliaanse muziek uitschalt. Helaas konden we niet door de straten lopen ivm een vergunning waardoor we op het eigen terrein moesten blijven. Maar hoe dan ook: er was feest!

Toen we thuiskwamen duurde het niet lang meer of onze nieuwste en tevens laatste huisgenoot kwam aan! Suzanneeeee. Net zo gek als wij, dus ze hoort er helemaaal bij, en dat maakt ons huisje compleet! Gezelliggg! Diezelfde avond heb ik dr maar gelijk op sleeptouw genomen naar DJ Quintino, die draaide bij Villa Maria! Nou, als er een dak boven ons hoofd was, was het eraf gegaan! Helemaal geweldig.
En toen we de volgende dag maar eens naar een ander strand zijn gegaan (Jan Thiel) lag Quintino daar ook te chillen. Grappiggg!
's Avonds begon het carnavalsweekend voor ons. Voor het eerst in mn leven heb ook ik deelgenomen aan de carnaval, ja hier kan ik natuurlijk niet anders! We zijn naar De Tijd gegaan, een kroeg op 5min loopafstand en we hebben wederom weer een geniale avond gehad, mooie pakken gezien en de volgende dag toen we ergens in de middag wakker werden nog flink nagenoten van de leuke avond!

Nadat we rustig aan zijn gaan lunchen zijn we naar Otrobanda gelopen waar de carnavalsoptocht zou plaatsvinden. We waren goed op tijd, hadden de beste plek en hoefden dus ook niet zo lang te wachten. De parade duurde denk ik zeker wel 2 uur, en op een gegeven moment vonden we het wel mooi geweest en zijn we naar huis gegaan! Het was wel echt heel leuk om het hier een keer meegemaakt te hebben.
Omdat het zondag was en we nog steeds niet naar Wet & Wild (party op elke zondagavond) waren gegaan omdat we steeds vergeten op welke dag we hier leven, zijn we eindelijk gegaan. Rond 10 uur waren we er, en het was druk. Stampvol, afgeladen met toeristen door de carnaval en lokale mensen doordat maandag een officiële feestdag waardoor ze dus de volgende dag vrij waren! Ik voelde me een beetje geplet tussen al die mensen, zo'n gevoel wat ik al te vaak vroeger heb meegemaakt in de Koning (de Haarlemmers en omstrekers snappen mij) dus ik werd een beetje crazy. Gelukkig werd het al gauw wat rustiger en heb ik kunnen genieten. Suuuuper zo'n party aan het strand met alle studenten!

Het was een zalig weekend, geld is er weer doorheen gevlogen maar het mag de pret niet drukken!

Maarrr.. het vakantiegevoel was nog niet voorbij. Ik was nog tot vandaag vrij! Al die kinders moeten natuurlijk wel echt drie dagen bijkomen van de carnaval, en ik vond dat natuurlijk heel erg.
Maandag hebben we dankzij onze Stanley een zeer heerlijk dagje gehad. Een uur rijden maar het was het waard. Li, Suus en ik zijn naar de Grote Knip geweest. Het was het mooiste strand dat ik ooit gezien heb. Blauwgroene zee en zand zo wit als mijn witte handdoek waarvan ik hoop dat hij zometeen nog wit is (we zullen het zo meemaken bij de wasserette..).
Daar een heerlijke dag vertoeft, helaas had deze letterlijk een bittere nasmaak. Suus en ik hadden namelijk patatjes gegeten waarvan ik eigenlijk gelijk al misselijk van werd, maar dat later is weggetrokken. De volgende dag was het raak: allebei last van de buik! Maarja... eigenwijs als ik ben was ik toch meegegaan naar het strand.
De keuze tussen mijn bezemkast en het strand vond ik niet heel lastig, maar ja de spijt die kwam wat later toen ik al uitgebreid en wel op het strand lag! Natuurlijk wel in de schaduw, maar goed voelde ik me niet. Ik had 3 mama's om me heen die me allemaal heel streng (maar heel lief) hadden toegesproken. Eenmaal thuis maar even gaan liggen, bleek dat Suus ook al de hele dag op bed had gelegen!
Het had natuurlijk ook gekund door de pannenkoeken die ik de avond daarvoor heb gebakken en die alleen wij 2 hebben gegeten. Maar toch geef ik de patat de schuld.

In de avond voelde ik me al wat beter, heb ik wat rijst gegeten bij onze straatgenootjes en ben ik met hun naar de carnavalsparade gegaan! Dit keer in het donker en met allemaal lichtjes, leukleuk! Toen ik weer last van mn buik kreeg ben ik weer naar huus gegaan, helaas het vuurwerk gemist maar dat scheen niet zo spectaculair te zijn dus dat scheelt!

Onze laatste vrije dag vandaag uiteraard besteed aan het strand, nadat we onze was gedumpt hadden bij de wasserette. Voor mij de eerste keer, dus ik ben rete zenuwachtig of alles wel heel en mooi en schoon terugkomt! Li was vandaag nog gestoken door een bij, nou die angel die ik eruit haalde brrrrrr aardig groot!

Maar hee, de meiden wachten op mij. Tijd om de was op te halen!
Kus en knuf!

  • 22 Februari 2012 - 21:33

    Katja:

    Wat een super leuke dingen maak je mee!
    En geniet maar lekker van het weer ipv hier..

  • 22 Februari 2012 - 21:44

    Martijn Coster:

    ik begin steeds meer te twijfelen of jullie twee je stage al lang gehaald hebben en een "leugentje om bestwil" hebben verteld.............

  • 22 Februari 2012 - 22:52

    Kelly Bronsveld:

    De titel vergeten uit te leggen: de dorstige palmbomen komen van toen wij op het strand lagen en opeens hoorde ik een gek geluid, was het het water dat door de slangen recht in de palmbomen werd gebracht! Geweldig systeem.

  • 23 Februari 2012 - 18:34

    Wil En Hans Warnars:

    Hoi Kelly,
    Zo te lezen gaat het helemaal goed, op een paar kleine insecten en darmproblemen na.
    Geniet er maar van

  • 23 Februari 2012 - 21:19

    Yvonne:

    He Kel! Lekker he daar... Wij zijn net terug uit Thailand wat ook helemaal top was.Bij ons was het ook zo heet, 35 graden en bijna geen wind!! Snikheet...maar nu ik weer terug ben verlang ik alweer naar het zonnetje.Hier gaat het ook allemaal soepeltjes al missen we jullie wel heeeeeeel erg natuurlijk!!! Nou veel plezier nog he duchi's x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 39820

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 21 Juni 2014

Kleine wereldreis

03 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: