Varen door de Nieuwestraat - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kelly Bronsveld - WaarBenJij.nu Varen door de Nieuwestraat - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kelly Bronsveld - WaarBenJij.nu

Varen door de Nieuwestraat

Door: kellybronsopcuracao

Blijf op de hoogte en volg Kelly

16 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi voor ons, en bon nochi voor jullie!
De afgelopen twee weken stond voor mij in het teken van het komen en gaan van mijn bezoekjes hier!
Maar voordat het 'gaan' eerst aan de beurt was, was ik gebleven bij donderdag twee weken geleden. Mijn ouders en zusje waren inmiddels al helemaal gewend aan het weer, de luxe en het heerlijke leven hier. Ik heb ze donderdagochtend meegenomen naar Shete Boka. Het is best grappig om als gids te spelen, omdat ik hier de wegen inmiddels uit mijn duimpje ken!
Na een uur in de auto te hebben gezeten, waren we aangekomen bij de mooie inhammen waar ik al eerder was geweest met Suus en Marit.
Nadat we dat gezien hadden, zijn we naar Lagun geweest. Voor mij ook de eerste keer, weer eens een ander strand. Strand of strandje, hoe je het wilt noemen, ook deze was weer allemachtig prachtig! Na heel even gesnorkeld te hebben (de hele school visjes die om mij heen zwommen werden mij weer iets te veel), hoorden we dat er ook schildpadden te zien waren! Omdat ik net weer lekker op mijn bedje lag, had ik gewoon de puf niet om ze ook op te gaan zoeken.
's Avonds zijn we uit eten geweest bij Il Forno. Het eten vonden we een beetje tegenvallen, over de bediening nog maar te zwijgen...

Vrijdag hebben we een lekker dagje op Jan Thiel gehangen, is Jarvi nog even langs gekomen en ben ik in de avond naar het Live Concert @ Sea geweest, samen met Clau, Li, Iloon en Anneloes. In het voorprogramma waren Josje & Angela die voor de warming-up hebben gezorgd, waarna Hind volgde. Maar het dak ging er pas echt af toen Edsilia Rombley, Berget Lewis, Trijntje Oosterhuis & Do het podium betraden! Wat een geweldige show hadden ze neergezet. Het was swingen en zingen tot we geen stem meer hadden!

Zaterdag, onderweg naar Cabana heb ik Iris even opgebeld om te feliciteren, in de hoop dat ze niet vergeten was dat het bij mij 6 uur vroeger is waardoor ik haar vergeten zou kunnen hebben! Had ik natuurlijk niet, en gelukkig nam ze op en wat fijnnnnnnnnn om even haar stem te horen!
Op het strand nog even op de jetski gestapt met Clau! Lachen gieren brullen met als resultaat weer wat zouterige oogjes!
We hebben ook bij Cabana een heerlijk hapje gegeten, en op de terugweg naar huis begon het opeens te onweren! Of nee, 'lichtflitsen' moest ik het noemen. Er was geen boem, alleen licht. Heel gek, een beetje eng maar ook wel weer speciaal om dat nog even meegemaakt te hebben!
Nadat we nog een klein concert in de auto hadden waren we weer heelhuids, of toch misschien met een kleine gehoorbeschadiging bij papa, mama en Clau in het appartement aangekomen. Daar heb ik me nog even kunnen vermaken door het bed van paps en mams uitgeprobeerd te hebben, na wat koprollen en andere legale lenige activiteiten.

Zondag was het helaas voor mijn ouders en Clau tijd om dit eiland weer te moeten verlaten. Ik geloof niet dat één van hun er echt veel zin in had, maar helaas, ze moesten mij weer achterlaten en overlaten aan mijn lieftallige huisgenootjes.
Toen ik thuis kwam stond Suus mij al op te wachten met wat troostvoer, en niet veel later kwam de rest ook binnen. Nadat ik met Li de auto terug had gebracht, zijn we nog meer troostvoer gaan halen bij de Starbucks. We vonden het een mooi excuus.

De vakantiegangster Michelle, mijn lieve ex-medestagiaire van de Walnoot, verbleef ook al een paar dagen hier. Met haar heb ik maandagavond heel gezellig gegeten buiten de deur. Het blijft gek om mensen uit Nederland hier te zien, die een kijkje komen nemen in jouw leven hier op Curaçao! Het was heerlijk, leuk en gezellig :)

Het weer werd er alleen niet beter op. Het was het begin van een hele week dichtbewolkt, regenachtig, en benauwd weer. Maandagavond was het Jazz-avond bij Miles, wat voor ons vooral betekent dat we voorlopig nog even niet ons bed in konden, i.v.m de prachtige klanken die van onze buren afkwamen. Li was slim geweest om er al vroeg in te liggen, net als Iloon. Suus en ik, de laat-op-blijvers van die avond waren helaas net die dans ontsprongen en moesten helaas wachten tot de band zou stoppen met hun muzikale herrie. Zo vonden wij het om 1 uur wel welletjes, de band helaas nog niet. Net toen we onze kamers in wilden gaan, begon het keihard te regenen. En als ik zeg regenen, dan bedoel ik echt REGENEN. Grote druppels kwamen met bakken uit de lucht vallen. Dit hield ongeveer een uur aan, en ging later ook nog gepaard met onweer. We vonden het allemaal wel interessant, hebben onze douchemuts opgedaan en zijn naar buiten gegaan. Als kleine kinderen stonden we in de plassen te stampen en te gieren van het lachen. Niet veel later kwam Iloon versuft haar kamertje uitwandelen, niet wetende wat er buiten gaande was. 2 seconden later stond ze onder haar parapluutje een sigaretje te roken. Deze waterpret heeft tot ongeveer 2 uur geduurd, en eindigde in een waterballet. De straat stond compleet onder water, de stoep was niet meer te zien en als het nog langer door was gegaan, waren we met onze roze villa en al mee gaan varen door de straat. Omdat Suus nogal wat lekkage had, heb ik geholpen wat proberen te drogen met alle handdoeken die we binnen onze handbereik hadden.
Dan denk je alles gehad te hebben, maar nee. Het onweer hield aan, en als ik met iets niet kan slapen is het wel met onweer. Ik heb het een paar flinke klappen volgehouden in mijn bedje, maar na een veel te harde knal stond ik binnen 3 seconden voor Suus haar kamer, waarna ik al snel doorhad dat zij nog niet sliep toen ik het sleuteltje hoorde omdraaien. Na even fijn een knus uurtje bij haar in bed te hebben mogen liggen, ben ik vol goede moed weer terug gegaan naar mijn eigen kamertje. Inmiddels was het 6 uur 's ochtends, dus je kunt je voorstellen hoe ik de volgende dag wakker werd.

Verder bestond de week vooral uit wachten op mijn volgende, en laatste bezoek: Charlie! Vrijdag was het dan zover! Toen ik terug kwam uit stage was er nog niemand thuis, dus was ik even langs Miles gelopen waar Iloon zat. Niet veel later zag ik Li, Suus en... Char langslopen! Nadat ik op haar afgestormd ben heb ik haar mijn mooie kamer laten zien en is ze haar spulletjes gaan uitpakken. Ze was nog een beetje suf van de vlucht, dus na een broodje knakworst zijn we lekker vroeg naar bed gegaan.

Zaterdagochtend ging om 05:40 uur de wekker, dan vraag je je af of je hem wel goed gezet hebt. Maar dat was nu wel het geval, ik ben namelijk Li en An naar het vliegveld gaan brengen, want die gingen chillen in Bonaire! In alle vroegte moest An haar koffer nog dicht zien te krijgen, ze gingen welgeteld één nachtje daar slapen. Toen ik er een paar keer op ben gaan zitten met al mijn kippenkracht, ging hij dicht. Nu was het nog de vraag of hij niet te zwaar was... Nadat ik nog moest wachten totdat An haar nagels droog waren die ze in de auto per se nog moest lakken, ben ik weer naar huis gegaan en was ik om 7 uur weer thuis. Toen ben ik nog een uurtje gaan slapen, maar daarna ben ik naar de wasserette gegaan.
's Middags zijn we met Char en Iloon naar Jan Thiel gegaan, en hebben Char en ik gegeten bij Wilhelmina. Daar zaten we naast de enige echte Paris Hilton, die haar schoothondje liet meegenieten van haar ijsje die ze aan het eten was, en die haar vriend/man/ex/scharrel alles voor haar liet opdragen.
…..... Voor degenen die denken dat we echt naast Miss Hilton zaten, natuurlijk niet. Maar ik vond het wel een toepasselijke naam, daarbij had het zo haar zus kunnen zijn.

Het plan voor de avond was om naar Bermuda te gaan, K-Liber zou daar weer zijn. Maar omdat Char bij het eten al bijna in slaap viel door de jetlag, is ze 'even' gaan liggen en vervolgens in een coma beland. Omdat Suus en ik allebei bezoek hadden die vanaf ongeveer 10 uur op bed lagen, hebben we twee stappen verder naar Miles gelopen, om daar het regenwormenspel uit te proberen. Nadat ik de regenwormkampioen was, zijn we weer terug gegaan, maar het huisje sliep nog steeds. Uit verveling hebben we maar een slokje Blue Curaçao tot ons genomen, en ja hoor, om 12 uur werden ze allebei tegelijk wakker. Inmiddels waren wij aardig moe geworden, dus een avondje uit zat er weer niet in. Je zou ons bijna saai gaan noemen!

Moederdag was ik natuurlijk niet vergeten. Ik had een kaart opgestuurd met chocolaatjes, en hoorde dat die goed was aangekomen! Mama blij, ik blij.
Wij hebben die dag als niet-moeder gevierd bij Santa Cruz, weer een nieuw strand voor mij! Ik vind ze eigenlijk allemaal wel een beetje op elkaar lijken, maar omdat ze allemaal zo mooi zijn verveelt het nooit. We hebben daar mogen kijken naar een rugby-wedstrijd van de jongens uit de Nieuwestraat. Dit bestond vooral uit ontblote bovenlijven en bloederige, zweterige mannenlichamen die over elkaar heen rolden over het zand. Nouja, onze ogen moesten het allemaal maar bij zien te houden.

Maandagochtend zat ik weer met mijn goede gedrag bij het MC Café voor onze enerlaatste supervisie bijeenkomst!
Op stage aangekomen was ik helemaal gelukkig. De maaltijd bestond deze keer niet uit rijst met iets erbij, maar spaghetti!
Een jongen uit mijn klas vertelde mij daarbij hoe ik precies spaghetti moest eten. Alsof hij wist dat ik van een buitenaardse planeet af stam.
Toen ik terug uit stage kwam, stond Rik in onze villa. Hij was even langs gekomen, zag ons inmiddels achter de pannen staan en bood aan om verder te koken. Omdat wij maar 2 pitten hebben, konden we niet alles tegelijk eten, dus heeft Rik het vlees overgenomen en konden wij rustig eten! Wat een luxe.

Gisteren is Charlie met dolfijnen wezen zwemmen, en was ik degene die als toeschouwer foto's mocht maken! Grappig om het nu vanaf de andere kant te zien. Char was nog even gebleven in het Sea Aquarium, ik moest helaas nog even langs huis voor ik door naar stage moest. Toen ik thuis kwam was de schoonmaakster er, en ook de klusjesman voor mijn douche, die inmiddels op half 7 hing en nogal gevaarlijk liep te wiebelen boven mijn hoofd. Daarna was het weer even zoeken naar mijn spulletjes, omdat het altijd een verrassing is waar de schoonmaakster die heeft gelaten!

Ook heb ik nog leuk nieuws gekregen, alles te maken met school. School? Ja school. Ik ben namelijk ingedeeld bij de minor 'Agoog GGZ', waarvoor ik me had ingeschreven! Samen met nog andere lieve vriendjes, dus nu nog hopen dat ik daar ook bij in de klas kom, en dan weet ik zeker dat ik mijn afstudeerjaar goed in zal gaan!
Al weet ik nog steeds niet wat ik worden wil.. Zoals Kinderen voor Kinderen zeggen: Als ik later groot ben, word ik lekker niks! Niks niks niks, helemaal nergens voor geschikt!

Maar goed, alle gekheid op een stokje.
Inmiddels is het alweer woensdag, en mijn laatste stagedag deze week door Hemelvaartsdag! Morgen gaan we eindelijk doen wat ik al zolang wilde doen: windsurfen!
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat die plank naar mij zal gaan luisteren.
Dus, blijf vooral lezen hoe dat mij is afgegaan, want dat zal wel weer één grote lacher worden!
Ook komt Daphne morgen, ex-collega van Li en mij, die bij Li zal blijven slapen!
Het komen en gaan van bezoek wordt daarmee weer afgewisseld, dus we gaan gezellig door!

En er staan nog zoveel meer leuke dingen op de planning...

Bon weekend voor iedereen die net als ik een lekker lang weekend hebben! Het leven is leuk.
Wij blijven lachen.

Pasa bon nochi, ayo ayo! X

  • 16 Mei 2012 - 20:29

    Lot:

    Lieffieeee heel leuk weer om te lezen! Maar dat had je al door door m'n 'like' op Facebook haha. Allemaal weer nieuwe dingen gelezen ondanks je mails! Grappig dat jullie 'niet-moeder' hebben gevierd, ik namelijk ook met m'n papa haha ;) Wat leuk van het goede nieuws van school! Time flies. Heel veel plezier nog met Char en windsurfen morgen! Heeeel moeilijk kan ik je vertellen! (okeoke, ik weet alleen hoe het is om te waterskieen maar het lijkt er een soort van beetje op haha) Dikke kussen!!! Xxxxxx

  • 17 Mei 2012 - 08:31

    Hans En Wil:

    Weer van alles meegemaakt. Het is maar goed dat je alles opschrijft, want anders zou je de helft vergeten, zoveel.
    Nu maar hopen dat het goed komt met "agoog GGZ" want dat is toch wel erg belangrijk.
    liefs en kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 39820

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 21 Juni 2014

Kleine wereldreis

03 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: