Juffrouw Kelly - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kelly Bronsveld - WaarBenJij.nu Juffrouw Kelly - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kelly Bronsveld - WaarBenJij.nu

Juffrouw Kelly

Door: kellybronsopcuracao

Blijf op de hoogte en volg Kelly

09 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve allemaal!

Na een lang weekend gehad te hebben, mocht ik vandaag dan eindelijk beginnen. Ik had voor het eerst een goede nacht gemaakt, me ingesprayed met het meest chemische middel wat er bestaat wat mij aangeraden is tegen de muggen.. Nou, het mag dan flink stinken, maar het helpt. Blijer kon je me vanmorgen niet hebben nadat ik mezelf gechecked had op een nieuwe muggenbult. Toen toch nog even een klein instort momentje gehad, ik was al bang dat die niet meer zou komen maar gelukkig bleek dat ik weer lekker bij de gemiddelde student hoor. Mezelf toen weer moed ingesproken en op naar mijn eerste stagedag!
Na heel wat gedoe was ik eindelijk (te laat) aangekomen op stage. Ik moet vijf werkdagen van 12 tot 6 stage lopen, ik vind het rottige tijden maar goed daar is niks aan te doen. Er werd mij het een en ander uitgelegd, en nadat alle kinderen (4 tot 6 jaar, 15 stuks) aangekomen waren, gingen we warm eten. Daarvoor nog even met zn allen bidden. In het papiaments. Dus dat kon ik natuurlijk vloeiend meedoen!
Wel super chill, want nu hoef ik dus geen boodschappen meer te doen want vanaf nu eet ik doordeweeks 's middags warm.
Nouja en toen begon de dag eigenlijk een beetje. Ik moet activiteiten verzinnen en leuke dingen organiseren met de kinderen. Maar wooow het was wel ff wennen hoor. Echt alles is zo anders! De 'klas' is zeg maar buiten, ze spreken allemaal vooral papiaments en dus voor mij heel moeilijk te begrijpen. Ze verstaan mij wel, maarja het is wel een soort van handig als ik terug kan praten. Ze moeten mij aanspreken met juf Kelly, juffrouw Kelly of tante Kelly. Hahahaha ja.

Toen kreeg ik het volgende te horen: de juf die nu op de groep staat, gaat vanaf volgende week woensdag met zwangerschapsverlof (ze is pas 4 maanden zwanger..) en vertelde ze mij dat het nog niet bekend was of er iemand überhaupt komt invallen. Oftewel, straks zit ik met een klas van 15 in mn eentje, zonder papiaments te spreken. Dusssss ik gaat maar even een snelcursus volgen denk ik. Alhoewel ik op 1 dag wel al veel geleerd heb wat betreft taal. Scheelt dat dat een van de weinige dingen is waar ik een beetje goed in ben.

Dus dat.

Verder alles zn gangetje, als het goed is heeft Li op dit moment een auto gereserveerd en hebben we vanaf zaterdag met zn tweeën een auto! Heul heul chill. Maar eerst moet zij zelf natuurlijk nog deze kant op komen, jeejeejee vanaf vrijdag full party!

Gisteravond gechilled in het jazzie café met een live band. Super gezellig. Dan is het dus wel weer handig dat ik pas om 12 uur hoef te beginnen!

Ik ga het hier trouwens sowieso wel redden, want zelfs de appels zijn hier lekker.
Wilde alleen heel graag werken, ik mocht bij Mambo werken maar dat ga ik denk toch niet zo redden als ik al 5 dagen moet. Dan wil ik ook wel echt weekend!
Ennnn ik heb al paar keer gekookt, het is dan wel zo dat niet alleen mijn bezemkast (ook wel 'kamer' genoemd door de huisbaas), maar de hele straat kan meegenieten van de geuren. Maar gelukkig zijn die wel lekker hihi.

Wat heb ik nog meer geleerd?
- hagelslag heet hier muisjes. Dat klopt toch niet?!
- duiven lopen niet alleen in Amsterdam. Mijn angst voor duiven gaat hier dus gewoon door!
- dat mijn bloed heerlijk is.
- dat de elfstedentocht niet doorgaat.

Ayó dushi's x

  • 09 Februari 2012 - 10:05

    Joyce :

    Hahaha, ik moest lachen. Maar wow, gelijk al in je eentje staan na één week, dat is snel! Wat is het eigenlijk voor klas, gehandicapte/autistische kindjes ofzo?
    Heeeel veel plezier! En vooral blijven schrijven, heel leuk!

  • 10 Februari 2012 - 00:03

    Kelly Bronsveld:

    Hihi mooi dat je het leuk vindt om te lezen Joyce! Nou, het was even verschoven naar vandaag, om alleen voor de klas te staan.. Ik heb gezegd van nou ehh dat ga ik dus niet doen na 1 dag, sowieso ben ik daar niet voor gekomen. Dus toen kwam er een invalster die 'heel veel' over de kinderen wist, nou mooi niet dus.. Ik was degene die alles moest uitleggen van wat ik van gisteren nog wist! Ze wist geeneens de namen. Wat een grap pfffff. Het zouden kinderen moeten zijn met sociaal-emotionele problemen. Dat hebben ze dus niet. Dus nu heb ik zelf een probleem haha. Allemaal gedoe, probeer wat anders te regelen want als ik les wilde geven had ik wel op de Pabo gezeten dacht ik zo! X

  • 10 Februari 2012 - 00:30

    Marielle Waasdorp:

    Klinkt goed kelly! O, my god hoop niet dat je alleen komt te staan voor die klas! Al enig idee waar je papiaments gaat volgen, anders kunnen we wel samen gaat? Nog wat van Billy (onze supervisor) gehoord? Succes op stage!

    xxxx

  • 11 Februari 2012 - 11:30

    Anna:

    He? Je ging toch probleem jongeren begeleiden? Hoe gaat het nu verder met je stage? X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 39822

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 21 Juni 2014

Kleine wereldreis

03 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: